Unikalna lista katalogów:

Poniżej przedstawiamy Państwu jedną z najbardziej aktualnych list katalogów stron. To od nas zależy do jakiego katalogu dodamy naszą stronę. Pamiętajmy jednak, że wpisy darmowe (lub dodane za pomocą linka zwrotnego) mogą oczekiwać na moderację nawet ponad 3 miesiące (jedyny wyjątek to katalog www.e-kategoria.pl, gdzie nawet wpisy dodawane za pomocą linka zwrotnego są moderowane zwykle jeszcze tego samego dnia). Lista będzie sukcesywnie uzupełniana o nowe, wartościowe pozycje. Jeśli ktoś z Państwa zna lub jest właścicielem katalogu stron i chciałby znaleźć sie na naszej liście bardzo proszę o kontak na adres seokategoria@gmail.com.
Katalogi darmowe

  • www.katalog-profesjonalny.pl
  • www.e-ciuszek.pl
  • www.pozycjonowanie-katalog-seo.pl
  • www.pozycjonowanie-katalogowanie-seo.pl
  • www.portal-otwock.pl
  • www.grudniowy.pl
  • www.xerxes.pl
  • www.denturysta.pl
  • www.wikilinks.pl
  • www.dmoz.org
  • katalog.roi.pl
  • katalog.w22.pl
  • Link zwrotny

  • www.e-kategoria.pl
  • www.rozglaszam.pl
  • www.dodaj-strone.com.pl
  • www.e-katalogstron.pl
  • darmowykatalog.pl
  • katalog.roi.pl
  • katalog.w22.pl
  • Katalogi płatne

  • www.e-kategoria.pl
  • www.rozglaszam.pl
  • www.dodaj-strone.com.pl
  • www.wikilinks.pl
  • www.e-katalogstron.pl
  • darmowykatalog.pl
  • katalog.onet.pl
  • kataloog.pl
  • www.webtree.com.pl
  • katalog.roi.pl
  • katalog.w22.pl
  • katalog.di.com.pl
  • Podział katalogów stron jest oczywiście bardziej zróżnicowany niż przedstawiony przez nas powyżej. Jednak dla osób pozycjonujących strony to koszty są jednym z najważniejszych czynników, które decydują o wyborze katalogu. Niezapominajmy jednak, że wartość katalogu jest rzeczą najważniejszą.
    Podziału katalogów stron można dokonać następująco :
    • Katalogi płatne
    • Katalogi darmowe
    • Katalogi z linkiem zwrotnym
    • Katalogi ogólne
    • Katalogi tematyczne
    • Katalogi moderowane
    • Katalogi nie wymagające akceptacji moderatora
    • Katalogi katalogów stron - można dopisać tylko stronę,która jest katalogiem.
    • Katalogi firm
    • Katalogi SEO
    • Katalogi wymagające rejestracji
    • Katalogi bez wymaganej rejestracji
    Katalog stron (definicja wg. moderatora katalogu www.e-kategoria.pl) - katalog stron to baza (zbiór) wartościowych metytorycznie stron umieszczonych w sieci Internet. Strony znajdujące się w katalogu są pogrupowane zwykle tematycznie (przypisane są zwykle do kategorii oraz do podkategorii). Strony dodawane są do katalogów na dwa sposoby:
    • Ręczne dodawanie stron przez użytkownika - jest to dodawanie bardziej czasochłonne, jednak mamy pewność, że dobrze opisaliśmy pozycjonowaną stronę. Możemy wybrać poprawnie wszystkie opcje począwszy od tytułu wpisu, słowa kluczowe, odpowiednią kategorię. Klikając na przycisk dodania strony mamy pewność, że zgłosiliśmy poprawnie naszą stronę i jest duża szansa, że moderator pozytywnie oceni nasz wpis. Ręcznie dodawane wpisy są dłuższą drogą do pozycjonowania strony jednak pójście na skróty w tym przypadku może kosztować nas dużo nerw i koniec szans na wsokie pozycje w czołowych wyszukiwarkach internetowych. Dodając ręcznie możemy wybrać także płatne katalogi, które są najbardziej wartościowe w Internecie. Nie ma co się oszukiwać, darmowe katalogi nie są tak dobrze moderowane jak płatne. Wyjątkiem może być tu katalog, który chce dopiero zaistnieć na rynku i posiada opcję darmowego dodawania stron. Stworzenie od razu płatnego katalogu mogłoby skończyć się porażką.
    • Automatycznie dodawanie stron za pomocą programu - polega na automatycznym dodawanu stron do zestawu katalogów określonych na specjalnej liście. Z własnego doświadczenia wiem, że takie pozycjonowanie jest gorszym rozwiązaniem. W większości przypadków baza z któej korzystają automaty jest przestarzała, stałe monitorowanie co do jakości i aktualności katalogów znajdujących się na liście jest bardzo czasochłonne. Oprócz tego nigdy nie wiemy czy dodajemy stronę do wartościowego katalogu i czy w rzeczywistości została ona dodana. Automaty, które dodają strony internetowe sprawdzają się w firmach pozycjonujących strony. Wtedy jedna lub dwie osoby mogą być odpowiedzialne za aktualność bazy danych a reszta może z niej automatycznie korzystać. Problemem jest w tym przypadku opis pozycjonowanej strony, który musi za każdym razem różnić się od innych ponieważ żaden wysokopozycjonowany katalog stron nie zgodzi się na przyjęcie nie unikalnego wpisu.


    To od moderatora strony zależy czy dane zgłoszenie zostanie rozpatrzone pozytywnie czy negatywnie. Katalogi stron internetowych (katalogi stron) mają za zadanie promowanie innych stron internetowych, dlatego ich siła, ich wartość musi być bardzo duża aby miało to przełożenie na realne pozycjonowanie dodawanej strony internetowej.

    Istnieje bardzo wiele wskaźników,które określają wartość strony.
    • Page Rank to pierwszy wskaźnik jaki watrto wymienić. Jest to wartość strony nadawana przez Google. Wartość ta może przybierać wartości od 0 do 10, im wyższa wartość tym większa wartość danej strony. Obecnie wskaźnik ten nie jest już uaktualniany. Nowe strony nie mają przypisanego PR (a raczej mają go na poziomie zerowym). W poprzednich latach wskaźnik PR był uaktualniany nawet 5-6 razy w roku. Wskaźnik Page Rank został opatentowany przez Uniwersytet Stanforda natomiast został on wykupiony przez Google za 1,8 miliona akcji Google (które sprzedano za 336 milonów dolarów). Obecnie firma Google wycofuje się ze stosowania omawianego wskaźnika. Szczegóły dotyczące formuły algorytmu Page Rank nie są znane i są strzeżone przez firmę Google.
    • Alexa Rank - wskaźnik opracowany przez firmę Alexa,ktora należy do grupy Amazon.com. Wskaźnik ten przeciwnie niż PR Google im jest niższy tym opisuje bardziej wartościową stronę. Wskaźnik ten nie jest tak miarodajnym narzędziem jak PR. Wiele osób zrezygnowało ze stosowania i obserwacji tego wskaźnika ze względu na jego właściwości szpiegujące osoby serfujące po Internecie. Dane dla rankingu są zbierane przez specjalny Toolbar, którego większość osób nie posiada. Dlatego też jego wartość jest często podważana. I wydaje się to słuszne.
    • Link popularity - jest to całkowita liczba stron, które linkują do Twojej witryny. Dobry link popularity może znacznie zwiększyć ruch na twojej stronie internetowej. Dobrze umieszczone linki są doskonałym źródłem spójnego i docelowego ruchu internetowego. Mogą nawet generować dodatkowy ruch wyszukiwarek na twojej stronie. Wszystkie główne wyszukiwarki wdrożyły link popularity do swoich algorytmów wyszukiwania. Odpowiednie strony, które linkują do witryny mogą efektywnie podnieść pozycję w wyszukiwarkach. Wiedza, kto linkuje do Twojej witryny i budowanie powiązań jakości do witryny jest ważnym elementem każdej strony internetowej.
    • Backlink - jest to całkowita ilość linków prowadząca do danej strony internetowej z innych stron www znajdujących się w sieci Internet. Im więcej linków prowadzi do naszej strony (tzw. linki przychodzące) tym strona jest bardziej wartościowa dla wyszukiwarek. Na zdobywaniu wartościowych backlinków opiera się niejedna strategia profesjonalistów SEO.
    • Keywords - słowa kluczowe, tag który w dawnych czasach miał wielkie znaczenie dla pozycjonowania stron. Obecnie tag ten nie jest brany pod uwagę jeśli chodzi o czołowe wyszukiwarki internetowe. Wpis w kodzie strony wyglądał następująco: <meta name="keywords" content="SŁOWA KLUCZOWE, SŁOWA KLUCZOWE, SŁOWA KLUCZOWE” />. Znacznik ten jest dodawany w kodzie strony w sekcji "head".
    • SEO - (Search engine optimization) jest to termin określający pozycjonowanie strony w ten sposób, aby była widoczna jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
      Więcej informacji na stronie pozycjonowanie.